Elkészült a Peugeot legújabb kupé-kabriója, a 308 CC, amely már negyedik a francia gyártó nyitható fémtetővel készülő modelljei közül. Kezdődött minden a 206 CC-vel, amit nemrég leváltott a 207 CC, míg időközben bemutatkozott a 307 CC is.

Kész a Peugeot új kabriója 1
Kész a Peugeot új kabriója 19


Az új CC a ferdehátú 308 formai jegyeit örökli, de egészen más karakter, emelkedő övvonalának köszönhetően igazán dinamikus. Persze, ahogy többi ilyen modell, ez is elsősorban nyitottan mutatós. Ehhez nem is kell más csupán egyetlen gombnyomás, és mindössze 20 másodperc múlva már kezdődhet a napfürdőzés. A 308 CC elődjéhez képest megnőtt, ám nemcsak a karosszéria nagyobb, de a nyomtáv is szélesebb lett, ami javít az útfogáson. Persze az ültetett futómű is besegít.

Belül négy felnőttnek kínál helyet a modell, miközben a csomagtartó is használható, felcsukott tetővel 403 literes, kabriózva 226. Az utastérben egyértelmű a rokonság a 308-cal, a műszerfal szinte egy az egyben került át. Az első ülések különleges, a háttámlával egybeépített fejtámlákat kaptak. Ám ennél jóval többet is tudnak, az úgynevezett „Airwave” rendszerrel a fejtámlából áramló meleg levegő sálként burkolja körbe az utasok nyakát. Eddig ilyet csak a Mercedes alkalmazott.

Kész a Peugeot új kabriója 20


Az ESP és az első légzsákok mellett mellkas-medence oldallégzsák és a kabrióknál szokatlan fejoldallégzsák védi az utasokat. Boruláskor a megerősített A oszlopra és a hátsó fejtámlákból automatikusan kiugró bukócsövekre lehet számítani.

Kétféle motorral indul a 308 CC gyártása. A benzines 1,6-os turbós 150 lőerővel, míg a dízel 2,0 literes 140 lóerővel. Mindkettőhöz hatfokozatú manuális váltó tartozik, de automata is rendelhető.

Eddig összesen 632 ezer fogyott a fenn említett CC Peugeot-kból. A 308 CC-vel jó eséllyel további százezrekkel bővül majd e szám. Az autót hivatalosan októberben a Párizsi Autószalonon leplezik le