3,5 év után megújul a 3-as BMW legutóbbi változata, a felújítás a limuzin és a kombi modelleket érinti. A tervezők ezúttal a dinamizmus felé mozdították el az amúgy az elegancia és a sportosság határán egyensúlyozó 3-as formai megoldásait.

A ráncfelvarrás során az orr-részen megújult a lökhárító, a hűtőmaszk, a motorháztető, de átalakították a fényszórókat is. Utóbbiak formája nem változott, de a bura alatt az irányjelző LED-ekre váltott. Hátul szintén a lökhárító és a lámpák változtak, de kissé módosult a csomagtérfedél is. Az új modellhez új külső tükrök is járnak, semmi extra, csak más a formájuk.

Módosult a könyöktámasz
A hátsó nyomtáv szélesebb, ettől stabilabb a kocsi

A hátsó nyomtáv szélesebb, ettől stabilabb a kocsi

A hátsó nyomtáv szélesebb, ettől stabilabb a kocsi


Az utastérben elsősorban az új műanyagok, szövetek felhasználásán van a hangsúly, de mondjuk a könyöktámaszt kicsit átformázták. Nagyobb újítás, hogy bemutatkozik a fedélzeti rendszereket összefogó iDrive második generációja. A tekerő-billenő gomb köré négy új kapcsoló került, amelyek gyorsítják és egyszerűsítik a szörfölést a menürendszerben, amit már egy nagyobb 8,8 colos képernyőn lehet követni.

A képernyő azonban többre is hivatott, egyfelől a 80 Gb tárhellyel rendelkező – akár zenékkel is feltölthető – navigációsrendszer útmutatásait is megjelenítheti, de felárért immár internetezni is lehet rajta.  

Ám a karosszéria alatt ennél több is van, kisebb átalakításoknak köszönhetően a hátsó nyomtáv 24 milliméterrel szélesebb, ami ugyan a szemnek semmit nem mond, de javít az autó amúgy is agilis kanyarodási tulajdonságain.   

Belül új színek és kárpitok

Belül új színek és kárpitok

Belül új színek és kárpitok


Bár a motorvariációk száma nem változik, de egy új motort üdvözölhetünk a 3-as sorozatban, mégpedig a 330d új hathengeres dízeljét. A korábbi 231 lóerővel szemben az új blokk már 245-öt tud, és igencsak meggyőző az 520 newtonméteres nyomaték is. Ezzel a motorral 6,1 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni a limuzin, 250 km/óránál pedig csak az elektronika állítja meg. Átlagfogyasztását 5,7 literre ígérik.

További újdonság, hogy immár a 320d modell is elérhető négykerék-hajtással, eddig csak a hathengeres dízelekhez volt ilyen opció. Másik újítás, hogy a 4,7 átlagfogyasztást produkáló 318 már nemcsak manuális, de automata váltóval is kapható.

Párhuzamosan a 3-as limuzin és a kombi megújulásával, a kupé és kabrió is fejlődik, ugyanis a 335i változatokhoz már hétfokozatú duplakuplungos sport-automata is rendelhető, amilyet nemrég az M3-as is kapott.

Hivatalosan a Párizsi Autószalonon leplezik le az új 3-as BMW-t, amely szinte azonnal meg is jelenik a kereskedésekben.