Véget ért egy hosszú pályafutás a Mitsubishinél. 2009-ben már nem Pajeróval indulnak a Dakaron. Az utóbbi 15 évben 11-szer győztes modellt, amely 2001 óta minden évben elsőként zárt a sivatagi versenyen lecserélik, jön az új Racing Lancer.

A jövőre Afrika helyett Argentínában és Chilében megrendezésre kerülő versenyen természetesen továbbra is négykerék-hajtású terepjáróval indul a japán gyár, csak a Lancernek szeretnének hírverést csinálni.

Az új terepjáró a Pajero továbbfejlesztéséből született, de annál nagyobb. A csővázas alapra ezúttal szénszálas műanyagból formáznak ultrakönnyű kasztnit. Ám nemcsak a „bódé” (+28 cm), de tengelytáv (12,5 cm) is jelentősen megnő. Viszont a négykerék-hajtás szinte egy az egyben ugyanaz lesz.

További újdonság, hogy 2009-ben már nem benzines, hanem dízelmotorral vág neki a Dakarnak a Mitsubishi, a motort elsőként Magyarországon próbálták ki. A 3,0 literes V6-os 260 lóerős, maximális nyomatéka 650 Nm. A pilóta ötfokozatú szekvenciális váltót kapcsolgathat.