Számos új motort mutat be az elkövetkező két és fél évben a Mercedes, tudta meg az Automotive News. „Minden sorozatgyártású autónk turbófeltöltős motort kap legkésőbb 2010 végéig” – mondta az lapnak Thomas Weber, a Daimler igazgatóságának a kutatásért és fejlesztésért felelős tagja.

Nem véletlenül indul a feltöltés irányába a Mercedes, az egyre szigorodó európai és egyesült államokbeli károsanyag-kibocsátási normák kényszerítik erre. A turbókkal ugyanis viszonylag egyszerűen lehet csökkenteni a járművek fogyasztását. Persze nem egyszerűen a felszerelésükkel.

A turbó alkalmazásával a Daimler ugyanis kiváltja korábbi nagyobb hengerűrtartalmú motorjait. Egy kisebb lökettérfogatú feltöltős motor hozza ugyanazt a teljesítményt, amit a korábbi nagyobb szívó, de átlagfogyasztása kisebb lehet. 

Egy korábbi felmérés szerint a Daimler flottájának átlagos károsanyag-kibocsátása 180 g/km felett volt, viszont 2012-re 130 alatt kell lennie, ehhez viszont már rövid távon komoly változásokra van szükség.

Hidrogénből nyeri energiáját
Sorozatgyártásba kerül

Sorozatgyártásba kerül

Sorozatgyártásba kerül


Weber elmondta, hogy a terveik között a hibrid technológia is szerepel. Elsőként a tavaly év végén bemutatott hibrid S-osztály kerül sorozatgyártásba, 2009-ben. A tanulmányokban V6-os benzines és dízelmotort is párosítottak elektromossal. Így ebben az osztályban szokatlan, nyolc liter alatt átlagfogyasztást értek el.

Hosszú távon viszont nullaemissziós járműveket tervez a német autógyár. Ehhez üzemanyagcellás, illetve tisztán elektromos erőforrást építenek majd autóikba. A smart tisztán elektromos változata 2010-től lesz megvásárolható.