Öt hónapot csúszik a Volkswagen új kisautójának bevezetése, az up! leghamarabb 2011-ben kerülhet piacra. A csúszás oka, hogy teljesen átalakítják a kocsit az eredeti koncepcióhoz képest.
Martin Winterkorn a Volkswagen első embere az Automotive Newsnak elárulta, a tanulmányban szereplő farmotor helyett, előre kerül az erőforrás, és természetesen így nem a hátsó, hanem az első kerekeket hajtja majd. „A mérnökeink mindvégig a farmotort favorizálták, mindvégig küzdöttek ezért a megoldásért” – mondta Winterkorn.
Végül azonban a költségek miatt a cég az orrmotoros kialakítás mellett döntött. Ezzel a kialakítással az up sokkal több alkatrészt alkalmazhat más modellekből – pl. a Polóból -, ami jelentősen csökkenti a gyártásköltséget.
Ha a motor hátulra a padló alá kerül volna, mint tervezték, az nagyobb helyet hagyott volna az utasoknak, ellenben műszakilag nehezebb a megvalósítása, elsősorban a hűtési problémák miatt.
Egyelőre más tekintetben nem változik az up, tehát továbbra is várható belőle Skoda- és SEAT-változat is. A három és ötajtós illetve kombi kisautóból évi 500 ezer darabot szeretnének eladni. A késés miatt azonban a VW konkurensei előnybe kerülhetnek, a Toyota miniautója az iQ már jövő év elején a kereskedésekbe kerül, míg 2009 végén érkezik a Fiat Topolino. Mindkét autóban elöl találjuk a motort.
Ugyanakkor a VW úgy véli a vevőket nem érdekli. hogy hol van a motor, a kisautó pedig az úk műszaki kialakítás ellenére is nagyon hasonló lesz a tanulmányautóhoz.