Azok után, hogy június elején bemutatkoztak a felújított Porsche 911 hátsókerék-hajtású, majd kicsit később a négykerék-hajtású változatai, most a felfrissített Targáról is lerántotta a leplet a német gyár.

Ahogy a többi modellvariáns, úgy a Targa is felfrissült külsővel készül illetve megkapta az új közvetlen befecskendezéses motorokat, de a Porsche új duplakuplungos automata váltója (PDK) is elérhető. A 3,6 literes motor teljesítménye 20 lóerővel, 345 lóerőre emelkedett, míg az S-kivitelben szereplő 3,8 literes boxer 30 lóerő növekménnyel immár 385 lóerőt teljesít.

Kétféle motorral készül
Marad a hátsó csomagtérajtó is

Marad a hátsó csomagtérajtó is

Marad a hátsó csomagtérajtó is


Ahogy eddig is, az új Targa is csak négykerék-hajtással készül, de ez is vadiúj, korábban csak a Porsche Turbóban szerepelt. Egy elektromágnesesen vezérelt többtárcsás kuplung az alapvetően hátsókerék-hajtásúan viselkedő autónál a vezetési stílus, illetve az útfelület változásakor a másodperc törtrésze alatt képes több hajtóerőt juttatni az első kerekekhez.

A 911 Targa 4 hatfokozatú manuális váltóval 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg az S-kivitelnél 4,9 másodperc is elég ehhez a mutatványhoz. Ugyanez a PDK-val 5,0 illetve 4,7 másodpercig tart. Miközben a gyengébb modellek 284 km/órás tempóra képesek, a Targa 4S 297-ig gyorsíthat.

Persze ezúttal sem ezek az igazán fontos műszaki megoldások a Targa esetében, sokkal inkább 1,54 négyzetméteres üvegtető, amely zárt állapotában is kiemelkedően szellősnek és világosnak mutatja az utasteret. Természetesen az utasok feletti rész lenyitható, s mindössze hét másodperc alatt siklik hátra a hátsó ablak alá, 0,45 négyzetméteres szabad teret hagyva az utasok feje felett.   

Majd fél négyzetméteres felület nyílik ki

Majd fél négyzetméteres felület nyílik ki

Majd fél négyzetméteres felület nyílik ki


Továbbra is  hogy megtartották a Targa jellegzetességét: a felhajtható hátsó ablakot, amely elektromosan nyitható és kitűnő hozzáférést biztosít – a többi 911-esből hiányzó – a hátsó ülések mögött elhelyezkedő csomagtérhez.

Akinek nem jön be a zárt 911-es, de a kabrióváltozat túl szeles, annak itt az ideális megoldás. Persze ehhez nem kevés pénzre is szüksége lesz, miután a gyengébb Targa 28.250.000 forintba kerül idehaza, míg a 385 lóerős kivitelért 30.940.000 forintot kell leszurkolni.