Egy évvel azután, hogy japánban Fit néven bemutatkozott, idén ősszel Európába is megérkezik az új Honda Jazz. A japán mini egyterű második generációja öt és fél centimétert nő hosszúságban, így az eléri már a 3,9 métert. Ehhez 1,695 méteres szélesség (+20 mm) és 1,525 méteres magasság tartozik.
A hossznövekedést ne a túlnyúlásokban keressük, a Jazz tengelytávja is bővül (+50 mm), így elődjénél is tágasabb utasteret rejt. Az ötfős utastér mögött akár 399 literes csomagtartó is kialakítható, ha pótkerék nélkül, defektjavító készlettel rendelik az autót. Korábban sem volt gond a Jazz futóművével, de a jövőben még sportosabban vezethető, miután az újban elöl 35, hátul 30 milliméterrel szélesebb nyomtáv lesz.
Ahogy a jelenlegi modellnél, úgy a következő generációban is kétféle benzinmotor szerepel majd, sőt a lökettérfogat sem változik. A kisebbik 1,2-es, amely figyelemreméltó 90 lóerőt teljesít majd, miközben átlagfogyasztását 5,1 literre ígérik. Aki sportosabb menettulajdonságokra vágyik, választhatja az 1,4-est, amely a korábbi 83 helyett már 100 lóerős. A fogyasztása utóbbinak is igen csekély: 5,3 liter (5,1 L – automata).
Alapesetben ötfokozatú manuális váltó szerepel az autókban, de az erősebbhez hatsebességes robotizált kézi váltó is rendelhető, amihez kormányon elhelyezett kapcsolófülek is tartoznak.
Várhatóan mindkét modell különösen sikeres lesz azokban az országokban, ahol adókedvezmény jár az alacsony károsanyag-kibocsátásért, miután a kisebb motor 120, a nagyobb 124 g/km CO2-t bocsát ki, ám utóbbi i-Shift váltóval szintén hozza a 120-as értéket.
Nyugaton szériafelszereltségként hat légzsák, menetstabilizáló és aktív első fejtámlák is járnak majd, nálunk azért valószínűleg az árverseny miatt ebből visszább vesznek.