Idén harmadik éve indul útjára a Johnnie Walker „Soha ne igyál, ha vezetsz!” kampánya, amely a Forma-1-es Magyar Nagydíj alatt hirdeti a felelősségteljes alkoholfogyasztást. Az akciót a Diageo italgyártó és -forgalmazó, a Zwack Unicum Nyrt. és Magyar Szövetség a Kulturált Alkoholfogyasztásért (HAFRAC) támogatja, a rendőrséggel karöltve.
Samu István vezérőrnagy elmondása szerint az idén bevezetett zéró tolerancia, valamint az objektív felelősség elve helyes volt és szükséges, és máris látszik azok pozitív hatása. Míg a tavalyi első félévben 607-en vesztették életüket az utakon, idén ez a szám 417-re csökkent.
Ennek ellenére Magyarországra még mindig ráfér a kampány, mivel itthon a halálos balesetek közel 14 százalékát okozza az ittas vezetés, ami jelentősen magasabb, mint tőlünk nyugatabbra.
A nagydíj ideje alatt a budapesti szórakozóhelyek között egy ingyenes buszjárat is indul, amelyen a fiatalok menet közben kapnak tájékoztatást az italozás veszélyeiről és a mértékletesség fontosságáról. A busz oldalát tegnap aláfirkantotta Kovács „Kokó” István, Kondorosi Ferenc kormánybiztos, Samu István, és Győrfi Pál is az országos mentőszolgálattól.