Padlón a piac

A Suzuki most is megtartotta a trónt

A Suzuki most is megtartotta a trónt

Júliusban is folytatódott személyautó-eladások csökkenő trendje: az év hetedik hónapjában tíz százalékkal – 1525 darabbal – kevesebb járművet adtak el, mint tavaly ugyanekkor, írja a Népszabadság. Valószínűleg a harmadik negyedév egészére is ugyanez lesz jellemző.

A piacelemző Datahouse adatai alapján az év első hét hónapjában 96,5 ezer gépkocsi került forgalomba, ami 4,1 százalékkal, 4132 darabbal múlja alul a tavalyi értéket. Idén januárban adták el eddig a legkevesebb autót – 12,5 ezer darabot, a visszaesés tekintetében pedig a március volt a leggyengébb, akkor 11 százalékkal rosszabb volt az eredmény a 2007-esnél.

A személygépkocsik zsugorodó tortájából továbbra is a Suzukié a legnagyobb szelet, a japán márka járműveiből összesen majdnem 16 ezret adtak el (Swift – 6349 db, SX4 – kis híján ötezer db), a második hely az Opelé 11,6 ezres darabszámmal (ebből az Astra és az Astra Classic együtt 7,5 ezer), és a Ford is 11 ezer autót tudott eladni.

Nagyon hasonló eredményeket produkált a Škoda, a Volkswagen és a Toyota (7; 6,5 és 6,3 ezer darabbal), míg Renault a Peugeot és a Fiat a négyezres darabszámot sem érte el.

Javítanak az összképen a kishaszonjárművek: személyautókból és a 3,5 tonnás tömeget meg nem haladó tehergépkocsikból az első hét hónapban együttesen 108,6 ezer kelt el, ami a teljes piacon így 2,9 százalékos mínuszt jelent.

A haszongépjárműveket külön vizsgálva így értelemszerűen növekedés tapasztalható. A kishaszonjárműveknél 7,2 százalékkal emelkedett az eladások száma 2007-hez képest (12,5 ezer darabra), míg a teherautóknál 2 százalékkal nőtt ez az érték. A kicsiknél a Ford és a Fiat vezet, míg a nagyteherautóknál az Iveco és a MAN a két legkapósabb márka eddig.

Forrás: Népszabadság