Feltámasztotta az olcsó, középmotoros roadster ötletét a Volkswagen, jelentette be Martin Winterkorn, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke. Az új kétüléses nyitott élményautó koncepcióformában már a novemberi Los Angeles-i autókiállításon látható lesz, és ha minden összejön, 2011-re forgalomba is kerülhet.
Az új VW élményautó egy olcsó Lotus Elise konkurense lesz, amelyik Walter de’ Silva tevei alapján készül, és a
minél olcsóbb gyártás érdekében több közös Volkswagen alkatrészt is tartalmaz majd.
A hajtásról az 1,4-es TSI motor 170 lóerős változata, valamint egy 1,6-os, 125 lovas common-rail dízelmotor fog gondoskodni, mindkettő hétsebességes dupla kuplungos DSG-váltóval. Ilyen teljesítménnyel a nagyjából 1 tonna tömegű autó egy GTI Golf menetteljesítményét fogja ötvözni egy 1,4 TDI Polo fogyasztásával.
Igazi sportautóhoz méltóan a VW roadster hátsókerék-hajtású lesz, és a tömeg alacsonyan tartása végett elképzelhető, hogy az Audi alumíniummal szerzett tapasztalatait is felhasználják a karosszéria gyártásánál.
Ilyen alapokra könnyen elképzelhető, hogy megvalósul az Audi R4 is, amit már évek óta rebesgetnek, bár hivatalosan tagadták az ilyen irányú terveket. Az R4 egy olcsó R8-as lehetne a kétliteres turbó benzines és a közelgő 204 lóerős common-rail dízelmotorral.