Feltámasztotta az olcsó, középmotoros roadster ötletét a Volkswagen, jelentette be Martin Winterkorn, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke. Az új kétüléses nyitott élményautó koncepcióformában már a novemberi Los Angeles-i autókiállításon látható lesz, és ha minden összejön, 2011-re forgalomba is kerülhet.

Az új VW élményautó egy olcsó Lotus Elise konkurense lesz, amelyik Walter de’ Silva tevei alapján készül, és a

Gyors és takarékos
Lehet, hogy Audi R4 is lesz belőle

Lehet, hogy Audi R4 is lesz belőle

Lehet, hogy Audi R4 is lesz belőle


minél olcsóbb gyártás érdekében több közös Volkswagen alkatrészt is tartalmaz majd.

A hajtásról az 1,4-es TSI motor 170 lóerős változata, valamint egy 1,6-os, 125 lovas common-rail dízelmotor fog gondoskodni, mindkettő hétsebességes dupla kuplungos DSG-váltóval. Ilyen teljesítménnyel a nagyjából 1 tonna tömegű autó egy GTI Golf menetteljesítményét fogja ötvözni egy 1,4 TDI Polo fogyasztásával.  

Igazi sportautóhoz méltóan a VW roadster hátsókerék-hajtású lesz, és a tömeg alacsonyan tartása végett elképzelhető, hogy az Audi alumíniummal szerzett tapasztalatait is felhasználják a karosszéria gyártásánál.

Ilyen alapokra könnyen elképzelhető, hogy megvalósul az Audi R4 is, amit már évek óta rebesgetnek, bár hivatalosan tagadták az ilyen irányú terveket. Az R4 egy olcsó R8-as lehetne a kétliteres turbó benzines és a közelgő 204 lóerős common-rail dízelmotorral.