Koszosan, de szárazon megnyerő a motor
Suzukit a nőknek, Opelt a férfiaknak 41 Az AAA használtautó-kereskedő hálózat hazai első féléves adataiból nemcsak az derül ki, hogy egyre növekszik a női vásárlók aránya – a tavalyi 31-ről idén már 34 százalékra nőtt -, hanem az is, hogy valóban különbség van a nemek között az autóvásárlási preferenciákban.

A értékesítési adatok szerint a férfiak által leginkább vásárolt használtautók listája a következőképpen fest: Opel Astra, Suzuki Swift, Suzuki Ignis, Ford Focus és Suzuki Wagon R+. A női vásárlók top 5-ös listáján szinte ugyanezen típusok szerepelnek: a nők leginkább a Suzuki Swiftet, másodikként az Opel Astrat, harmadikként az Ignist, negyedikként a Peugeot 307-est és végül az Opel Corsat vásárolják a legszívesebben, ha használt járművet akarnak venni.

Míg az öt legnépszerűbb típusnál inkább csak a sorrendben van különbség, vannak olyan autók is, amelyek kimondottan a női vásárlókra jellemzőek. A használtautó-eladások alapján tipikus nőies típusok az Opel Corsa, a Daewoo Matiz, a Toyota Yaris és a Citroen C3.

„Nemrégiben olvastam arról egy cikket, hogy nincsenek tipikus női autók, de mi autókereskedők nem így tapasztaljuk. Igenis vannak olyan autók, amelyek alakjukban és felszereltségükben inkább a nők igényeihez illeszkednek jobban. A nők nagyon praktikusan szemlélik az életet, gondoljunk például egy női táskára, mely akár egész életmentő felszerelést is rejthet. Éppen ezért a nők esetében az autóválasztásnál fő szempontként az esztétikum mellett megjelenik a praktikum, vagyis hogy egy autó legyen biztonságos, ne fogyasszon sokat, ugyanakkor egy család is remekül elférjen bele, és nem utolsósorban legyen könnyen parkírozható. A fent említett típusok minden szempontból megfelelnek ezeknek az elvárásoknak” –  mondta Markó Zoltán, a cég magyarországi ügyvezetője.

A legnépszerűbb uniszex autó az AAA-nál a Peugeot 206-os volt, ezt a modellt a férfiak és a nők is egyaránt szívesen választották.