Németországba októberben érkezik a legnépszerűbb Volkswagen utóda, a Golf VI, amit hivatalosan a Párizsi Autószalonon lepleznek le. A képek már több mint egy hete kiszivárogtak az autóról, amiken jól látni, hogy nagy újdonságot a következő Golf sem tartalmaz.
Bár Walter de Silva szerint minden jelentősebb karosszériaelemet
átterveztek az autón, látványosan csak lámpáiban különbözik az új Golf az elődtől, sőt a belső is olyan hangulatot áraszt, mint korábban.
Mostanra biztosan tudjuk azt is, hogy milyen motorpalettával érkezik majd az autó, nem kell tovább találgatni. Nagy változásokra persze itt sem kell számítani, négy benzines és két dízel lesz kezdetben.
Az alapmotor az 1,4-es szívó benzines 80 lóerővel, amit az 1,6 literes követ 102 lóval. A másik két benzines az 1,4 TSI, amiből 122 és 160 lóerős verzió választható.
Ahogyan sejteni lehetett, az új Golf is csak common-rail dízelmotorokat kap, októbertől egy 110 és egy 140 lovas változat lesz, mindegyik kétliteres. Később várható 170 lóerős, sőt egy 90 lóerős modell is. A BlueMotion-kivitelt jövőre ígérik.
Az extralista a magasabb osztályokra jellemző tételeket is tartalmaz, így lesz távolságtartó tempomat, parkolóasszisztens, futómű-állítási lehetőség, és a Passatt CC-ben debütált tolatókamera is, ami itt szintén a jelvény alatt bújik majd meg.
Németországban 16 500 eurós (átszámítva 3,9 millió Ft) alapártól kínálják majd a 1,4-es Golfot, az itthoni árakról egyelőre nem tudni. Ami biztos, hogy a hazai megjelenésre jövő év elejéig várni kell.
MOTORVÁLASZTÉK:
Benzinesek | 1.4 |
1.6 |
1.4 TSI |
1.4 TSI |
Lökettérfogat (cm3) | 1390 | 1595 | 1390 | 1390 |
Max. teljesítmény (LE[kW]/ford.) | 80(50)/5000 | 102(75)/5600 | 122(90)/5000 | 160(118)/4100 |
Max. nyomaték (Nm/ford) | 132/3800 | 148/3800 | 200/1500 | 240/1500 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 13,9 s | 11,3 s | 9,5 s | 8,0 s |
Végsebesség | 172 km/h | 188 km/h | 200 km/h | 220 |
Átlagfogyasztás | 6,4 l | 7,1 l | 6,0 l | 6,0 l |
CO2 kibocsátás | 149 g/km | 166 g/km | 138 g/km | 139 g/km |
Dízelek | 2.0 TDI CR |
2.0 TDI CR |
Lökettérfogat (cm3) | 1968 | 1968 |
Max. teljesítmény (LE[kW]/ford.) | 110(81)/4100 | 140(103)/4200 |
Max. nyomaték (Nm/ford) | 250/1750 | 320/1750 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,7 s | 9,3 s |
Végsebesség | 194 km/h | 209 km/h |
Átlagfogyasztás | 4,5 l | 4,9 l |
CO2 kibocsátás | 119 g/km | 129 g/km |