Novembertől Fiesta
Idén novemberben kezdődik az új Fiesta forgalmazása hazánkban – tudtuk meg a Ford importőrétől. A kisautó a tervek szerint kezdettől fogva rendelhető lesz három- és ötajtós modellként, benzines és dízelmotorral is.
Az új Fiesta a Mazda2 rokona, karosszériája az ultraerős, ezért csekélyebb vastagságban is védelmet nyújtó acélfajtáknak köszönhetően 40 kilóval könnyebb elődjénél.
Alapmotorja az 1,25 literes benzines 60 és 82 lóerővel. Az 1,4-es benzines 96 lóerőt tud, az 1,6-os 120-at. Utóbbit nem csak sportmodellként lehet majd kapni.
A Celebration a legtakarékosabb
Megmarad az 1,4 TDCi 68 lóerővel. A 1,6 literes dízel 90 lóerős, és 4,2 liter a gyári fogyasztási átlaga. Aki végképp a takarékosságra utazik, annak szól a például Ausztriában, Spanyol- és Franciaországban minimális szén-dioxid-kibocsátása miatt adókedvezményekkel segített Fiesta Econetic. A takarékosabbá tett modell szabványos átlagfogyasztása 3,7 l/100 km, ami 98 g/km-es CO2-emissziónak felel meg.
Feltehetően nem kis reszelést igényelt, hogy a Polo BlueMotion 99 grammos értéke alá menjenek. Hazánkban az Econetic-kivitel forgalmazása kicsit később kezdődik a többinél, és valószínűleg a Focus és a Mondeo esetében is választott Celebration néven jelenik meg.
2009 elején jön a Ka
A Ford Ka egy itthon erősen népszerűtlen szegmensben indul, bár az új Twingo, a Fiat 500 és a Ka életet hozhat a szigorúan kétajtós városi minik kategóriájába. A lengyelországi Fiat-gyárban a Pandával és az 500-assal közös padlólemezre gyártott Kából az első példányok idén decemberben futnak be hazánkba, de az autó 2009 januárjától válik kézzelfogható újdonsággá.
Három motorral készül majd a Ka. A Fordtól származó 75 lóerős dízellel szemben a benzinesek a Fiat 500-ból érkeznek. Az 1,2 literes marad 69, az 1,4-es pedig 100 lóerős. Az árakról még sem a Ka, sem a Fiesta esetében nincs információnk.