Ugyan az olimpia idejére sikerült valamelyest csökkenteni a város légszennyezettségét, az mégsem járható út, hogy az autósok csak minden második nap hajthatnak ki az utcára. Ráadásul a probléma nem csak Pekinget érinti, ahol ez a korlátozás szeptember 20. után meg is szűnik.
Az óriási szmog viszont nem fog, így épp itt volt az ideje, hogy a töménytelen mennyiségű autóst próbálják valamilyen módon kisebb károsanyag-kibocsátásra ösztönözni. Elsőként egy megemelt adótartalommal próbálkozik a kormány, amely az autók vételárat a motor méretétől függően fogja drágítani.
A legmagasabb kategóriába a 4 literesnél nagyobb motorokkal szerelt autók kerülnek, ott a vételárat 40 százalékkal emeli meg az adó. A 2,5 és 4 liter közötti hengerűrtartalmú motorokra a jelenlegi 15 helyett 25 százalékot kell majd fizetni, míg az 1-2,5 literesig terjedő kategóriában 5 és 9 százalék változik az adó mértéke. Az 1 liternél kisebb motorokra mindössze 1 százalék az adó, ez kettővel kevesebb, mint jelenleg.