Négyajtós tanulmányautót készített a Peugeot. A jármű teljes neve egyelőre titok, most „RC…”-nak hívják, ami jelzi, hogy sportmodellről van szó, hiszen ezzel a két betűvel jelöli a francia gyártó a legvadabb modelljeit.

A négyajtós kupé nem az első ilyen jellegű modell a Peugeot-tól, sőt, a gyár közleménye szerint épp arra hívatott, hogy kapcsolatot teremtsen a 2002-ben bemutatott RC Pikk és RC Káró prototípusok, valamint a 2006-os 908 RC-tanulmány között.

Hibridhajtású,  négyajtós kupé
A jövő technikáját rejti

A jövő technikáját rejti

A jövő technikáját rejti


A jármű, ahogy egy tanulmányhoz illik, számos olyan formai, műszaki és technológiai elképzelést valósít meg, amelyek később feltűnhetnek sorozatgyártásban is. A Peugeot célja az, hogy megmutassa, károkozás nélkül is lehet örömöt találni az autózásban. Ebben a gépben ugyanis hibrid motor van, de nem akármilyen.

Persze nem túl sokat árultak el róla, de az elég meggyőző, hogy 313 lóerő vár bevetésre, miközben a kombinált ciklusban a szén-dioxid-kibocsátása 109 g/km, amiből pedig tudható, hogy öt liternél kevesebb üzemanyaggal is beéri. Sőt, még ennél is lehet jobb, miután az RC… képes tisztán elektromos hajtással is közlekedni, ilyenkor pedig a helyi károsanyag-kibocsátás is nulla.

Többet, szebbet majd a októberben a Párizsi Autószalonon tudunk meg az autóról.