Nemcsak a hagyományos modellekből szereznek komoly hasznot a sportkocsigyárak, de privát csapatoknak készített versenyautókból is. A Ferrari, a Porsche, az Aston Martin, az Alpina mind-mind kínál ilyen járműveket, sőt, most már az Audi is. Számos érdeklődő hatására a német vállalat bemutatta az Audi R8 GT3-at, amelyet 2009-től lehet megvásárolni.
A német gyár sajtóközleményéből kiderül, hogy az utcai R8-hoz hasonlóan a versenyautó is több gyár összefogásából születik, így a neckarsulmi mellett a győri üzem is szerepet kap. Utánajártunk, milyet.
Kérdésünkre az Audi Hungaria Motor Kft.-nél elárulták, hogy hazánkban készül számos karosszériaelem, így az ajtók, a motorháztető, az oldallemezek és a tető is az R8 GT3-hoz. Ennél azonban egy fontosabb összetevőt is „mi” szállítunk: a motort. Az eredetileg is nálunk készülő 4,2 literes V8-as blokk teljesítményét – kisebb módosításokkal – 500 lóerő fölé emelték, ezzel téve igazán versenyképessé a gépet.
Ám ezen túlmenően is vannak új műszaki megoldások a versenyautóban. Ez az R8 ugyanis nem quattro, hanem egy igazi GT-autóhoz illően csak a hátsó kerekeket hajtja, nem is akárhogy, egy új fejlesztésű, hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül.
Az R16 kódnéven futó versenyautót az Audi Sport versenyzője, Frank Biela teszteli majd, hogy egy év múlva megkezdhessék a kiszállításokat a vevőknek. Egyelőre a versenyautó árát nem tudni, de vélhetően közelebb lesz a 100 millió forinthoz, mint az 50-hez.