Hat hónappal azután, hogy bemutatkozott az új SEAT Ibiza, megszületett annak sportváltozata is. A Cupra követi elődei hagyományát és nemcsak névleg kínál sportosságot, hanem valóban száguldásra termett.

Erről 1,4-es motor gondoskodik, de nem akármilyen, hanem egy teljesen új duplaturbós. A Volkswagen konszernek ez már a harmadik 1,4-es feltöltőse, hiszen emellett van egy szimplaturbós, illetve egy kompresszorral és turbóval felszerelt változata is.

Itt az új SEAT-sportmodell 1
Itt az új SEAT-sportmodell 9


Az új 180 lóerős motorhoz 7 fokozatú duplakuplungos automata váltó tartozik, a pilóta pedig nemcsak a hagyományos váltókarral, de kormány mögötti fülekkel is kapcsolhat. Egyelőre hivatalos adatok nincsenek az autó menetteljesítményéről, mi nyolc másodperc körüli sprintidőt és 220 km/órás végsebességet tartunk reálisnak. A kanyarok szerelemeseinek pedig a feszesre hangolt sportfutómű szerez majd izgalmas pillanatokat.

Ahogy elődei, úgy az új Cupra is egyedi ruhába bújt. Sportos lökhárítóról, középre helyezett trapéz formájú kipufogójáról és egyedi, 17 colos könnyűfém felnijeiről is felismerhető a jármű. Belül sportüléseket és alumínium pedálsort találunk.

Az autóban számos elektronikus segédeszközt alkalmaznak, így van blokkolásgátló, kipörgésgátló, fékasszisztens és menetstabilizáló is, de visszagurulás-gátló is rendelkezésre áll. A biztonságot négy légzsák és keréknyomás-ellenőrző rendszer is fokozza.