Új generációs gumit fejleszt a Pirelli, a lényeg ezúttal nem az élettartamon vagy a tapadáson, hanem a kommunikáción van. A Cyber Tire-nek nevezett abroncsba mikrocsipet szerelnek, amely adatokat küld a járműnek az egyes gumik nyomásáról és hőmérsékletéről, de a súrlódásáról és csúszásáról is.
A vezetékmentes átvitellel üzemelő szerkezet működéséhez nincs szükség külső áramforrásra, azt a kerék mozgási energiájából szerzi.
Nemcsak a Pirelli készül okos gumival, hiszen a 2005-ös Ford Shelby GR-1 tanulmányautón a Siemens VDO és a Goodyear összefogásában született Tire IQ elnevezésű abroncs szerepelt, amelybe egy passzív szenzor került.
Mivel a szenzort magába a gumiba építik, az sokkal több információt képes szállítani, mint a légnyomás- vagy a hőmérsékletadatok. Képesek kiolvasni a gumi merevségére és deformációjára vonatkozó adatokat, ha az autó kanyarodik vagy fékez. Ezzel pedig jelentősen javítani lehet az autó futásán és irányíthatóságán.
A jelenlegi irányítási rendszerek számításai előre betáplált adatokon alapulnak, nincs ugyanis azonnali adatuk. Amikor az abroncs felhevül használat közben, a gumi stabilitása, tapadása teljesen más, mint amire a menetstabilizáló elektronikát kalibrálták.
Az okos gumiknak köszönhetően a blokkolásgátló és menetstabilizáló rendszerek sokkal precízebben avatkozhatnak be, mint jelenleg. De gumi figyelmeztethet, ha túl öreg, vagy túl sokat futott már és kopott.
Elsőként várhatóan a motorok számára tervezett Cyber Tire kerül piacra 2010-re, majd nem sokkal később az autókon is megjelenhet. A Goodyear gumijának szériaváltozatát korábban 2008-ra ígérték.