Jelenleg minden tagállam önállóan határozza meg a környezetbarát üzemanyaggal működő járművek forgalomba helyezésének feltételeit, ami gátolja a technológia terjedését. Az egységes szabályozással csökkenhetne a gyártók a többszöri adminisztrációból származó többletköltsége és a biztonsági kockázat is. Az elfogadott jelentés arra is felhívja a figyelmet, hogy a jövőben szükség lesz a megfelelő infrastrukturális háttér (elsősorban a kúthálózat) kiépítésére is.
Környezetvédelmi szervezetek képviselői ugyanakkor bírálták a javaslatot, szerintük ugyanis az uniós törvényhozóknak a benzin- és dízelüzemű járművek hatékonyságnövelésére kellene koncentrálniuk. A kritikusok arra is rámutattak, hogy a hidrogén ugyan önmagában tiszta energiahordozó, de előállítása rendkívül energiaigényes; a széntüzelésű erőművekben előállított hidrogén szerintük nem jelentheti a jövőt.
Forrás:Euvonal