2009-től várható a Forma-1-ben az úgynevezett KERS, a fékenergia-regeneráló rendszer megjelenése, a Peugeot is hasonló megoldással versenyezne. A francia autógyár bemutatta a mozgási energiát visszanyerő hibridhajtású 908 HDi FAP-ot.

A V12-es dízelmotorral szerelt versenyautóban a hibridtechnika fékezéskor lehetőséget nyújt a mozgási energia visszanyerésére, illetve tárolására. Ehhez egy 60 kW-os (80 LE) villanymotort és tíz telepbe rendezett 600 darab lítiumion akkumulátor került a hosszútávú versenyzésre fejlesztett járműbe.

F1-es technikával versenyezne a Peugeot 1
F1-es technikával versenyezne a Peugeot 17


Az amúgy kárba vesző energia kétféleképpen is növelheti a jármű hatékonyságát. Fokozhatja a dinamikát azáltal, hogy összegződik a belső égésű motor teljesítménye és a tárolt mozgási energia, azaz például előzéskor egy gombnyomással megnő a kocsi teljesítménye. De csökkenti a fogyasztást is 3-5 százalékkal, mert kihasznál amúgy veszendőbe menő energiát.

A 908 HY hajtása háromféle lehet: tisztán villamos, például a bokszutcában, tisztán belsőégésű motoros illetve a kettő kombinációja.

A különleges ezüstszürkében csillogó autó ízelítőt ad a márka hosszútávú versenyautóinak jövőbeli megoldásaiból, noha alkalmazása még függ a 2009-től érvénybe lépő műszaki szabályzattól.