Egy prototípust mutat be a 62. Hannoveri Nemzetközi Autókiállításon a Nissan. Az elsősorban teherautóknak szóló seregszemlére a Cabstar hibrid változatával érkezett a japán gyártó.
A Cabstar Hybrid lényege egy tengelykapcsolós rendszer, amely a már eddig is meglévő 3,0 literes, 150 lóerős dízelmotorból, egy átalakítóból, valamint a szükséges vezérlő- és szabályzóegységből áll. Az új technológiát a Magyarországon is termelő ZF szállította, míg a lítiumion akkumulátort a japán NEC cég szállítja, amellyel a Nissan vegyes vállalatot hozott létre erre a célra.
A Nissan számításai szerint a Cabstar Hybrid – a vezetési stílustól függően – akár 30 százalékos üzemanyag-megtakarítást is elérhet. Ebben két műszaki megoldás segíti, az újszerű indító/leállító automatika, amely automatikusan leállítja a motort, ha erre lehetőség van (pl. piros lámpánál).
A jármű másik érdekes megoldása az energia-visszatápláló fékrendszer. Ez fékezéskor elektromos energiává alakítja át a mozgási energiát, és visszatáplálja az akkumulátorba.