Jel
Sebességkorlátozás a zebrák előtt? 55 Miközben a korábbi években az uniós elvárással szemben nőtt a hazai közúti közlekedési balesetben elhunytak száma, a zéró tolerancia és az objektív felelősség bevezetése óta jelentősen csökkentek a tragédiák. Az év első nyolc hónapjában negyedével kevesebb halálos kimenetelű baleset 209-cel kevesebb emberéletet követelt, mint az elmúlt év azonos időszakában.

Ami egy éve még lehetetlennek tűnt, jelesül, hogy 2001-hez képest 2010-re a harmadával csökkenjen a balesetekben elhunytak száma, ma már kézzelfogható közelségű. Ám a rendőrség további változtatást sürget.

Az ORFK szeretné elérni, hogy néhány szabályt még a KRESZ átfogó módosítása előtt változtassanak meg. Legyen kötelező például a lámpával nem védett zebrák előtt 30 kilométeres sebességre lassítani. Azért pont ennyire, mert a jelenlegi bírói gyakorlat szerint minden esetben az autós a felelős, ha 35 kilométer/óránál nagyobb sebességgel gázol a gyalogátkelőhelyen. A rendőrség lényegében ezt a bírói gyakorlatot szeretné a jogszabályba beemelni.

„Ausztriában az autósok 70 százaléka már akkor is megáll a gyalogátkelő előtt, ha a gyalogos még nem lépett le. Nálunk 80 százalékuk akkor sem, ha már lelépett” – mondta Komáromi Endre ezredes, az ORFK közlekedési főosztályvezetője a Népszabadságnak. Az idén 750 baleset történt gyalogátkelőhelyen, többségük az autósok hibájából.

Forrás: Népszabadság