Ennek hatására 2008 első nyolc hónapját összevetve a tavalyi számokkal, 3,8 százalékos mínuszt láthatunk. 2008-ban 10 233 544 új autó talált gazdára Európában eddig. Szakértők a magas üzemanyagárakat és az egyre romló általános gazdasági helyzetet hozzák fel magyarázatként.
Mindez azt eredményezi, hogy Európa 10 legjelentősebb autógyártója közül csak egy tud idénre pozitív mérleget felmutatni. A FIAT 12 ezer darabbal (1,8%) van beljebb, mint tavaly augusztus végén.
Továbbra is a Volkswagen az első a márkák versenyében, amely már átlépte az egymilliós darabszámot, de 2,3 százalékos mínuszban van, ahogy a második Ford (854 ezer db.) és a harmadik Renault (783 ezer db.) is. A legnagyobb vesztes a Toyota, amely közel 90 ezerrel (13,9%) kevesebb autót adott el idén.
A mostani hatások már a Volkswagen Golfot is meglegyintették. Az utóbbi időben kiemelkedően kelendő autóból tavaly augusztushoz képest 8,7 százalékkal kevesebb, 26 858 darab fogyott. Persze ezzel is toronymagasan a legkelendőbb modell Európában, és 2007 első nyolc hónapjához viszonyítva még 12,6 százalékos pluszban van. Több mint 318 ezer Golf kelt el augusztus végéig.
Öröm az ürömben a Volkswagen csoport számára, hogy az új A4 fantasztikusan fogy. Augusztusban a második legkeresettebb modell lett. A tavalyihoz képest közel 50 százalékos növekedést bemutatva, prémiumtermék létére, olyan autókat előzött meg, mint a Peugeot 207 vagy a Ford Focus.
Forrás: JATO