Miután már úgy is tudtuk a lényeget, vagyis hogy az új dízel Q7 V12-es motorja Győrben készül, először kissé érdektelenül olvastuk a szöveget, de aztán egy mondat miatt igazán felvillanyozó lett az Audi Hungaria legújabb közleménye.
„Az Audi Hungaria megkezdte az új 12 hengeres dízelmotorok sorozatgyártását. Az új motorok sorozatgyártásához 1 milliárd forintot ruházott be a győri gyár. Az Audi Hungaria a hatliteres dízelmotorral megkoronázza motorválasztékát” – indul a szöveg, majd jön a lényeg:
„Az új erőforrást először az Audi Q7-be építik be.”
Először? Vagyis követik majd más modellek is? Gyorsan végiggondolva, két lehetséges alternatíva merült fel. Esetleg az A8-as kínálatát támogatják meg vele? Lehet, de a luxuslimuzinok vásárlói nem annyira nyitottak ilyen tekintetben, ott a benzines csúcsváltozat a nyerő. A nagy dízelmotorokkal a Mercedes S és a BMW 7-es sem ért el kiemelkedő sikereket.
Viszont ez a motor már máshol is szerepelt, az Audi R8 tanulmányváltozatában.
Ha már egyszer-kétszer (egy ezüst és egy piros is készült) megcsinálták, könnyedén elképzelhető, hogy piacra dobják az R8 TDI-t, amivel egy nem létező szegmenst – a dízel szupersportkocsikét ? hozna létre az Audi. A motor, a hajtás rendelkezésre áll, már csak az a kérdés, a piac hogyan fogadná. Szerintünk nem lenne ez akkora szentségtörés, hiszen egy ideje az Audi TT-t is meg lehet rendelni dízelmotorral. A V12 TDI pedig olyan, akár a Rolls-Royce vagy az AMG blokkja.
Az új motorok manufakturális elv alapján készülnek, egy munkatárs szerel össze egy motort az első mozzanattól a szerelési folyamat utolsó lépéséig.
A 12 hengeres erőforrás hatliteres hengerűrtartalmából 500 LE teljesítményt és 1000 newtonméter forgatónyomatékot produkál. Ezzel az Audi Q7 V12 a világ legerősebb dízelautója. Az Audi Q7 ezzel 5,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre. Az R8 ennél sokkal durvább lehetne.