Tegnap Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor újra szalagot vágott, miután átadták a forgalomnak az M6-os új szakaszát. A jelentős csúszással elkészülő – az M0-körgyűrű és Érdi-tető közötti – út 8,3 kilométerét nettó 47,4 milliárd forintért építette meg Vegyépszer Zrt.

A kilométerenként 4,27 milliárdba azonban olyan megoldás is fért, amely idehaza ismeretlen, ilyen az első magyarországi háromszintű autópálya-csomópont is, amely összeköttetést biztosít két autópálya és három autóút között, de világítás sincs túl sok autópályánkon.

Magyar jelen: ingyenes autópálya 1
Magyar jelen: ingyenes autópálya 115


Ennél talán fontosabb az autósoknak Gyurcsány Ferenc bejelentése, mely szerint a városi környezetben futó autópálya-szakasz ingyenesen használható a D1-es kategóriába tartozó járművek, tehát a személyautók és a motorosok számára.

Az M6-os új szakaszával valóban autópálya-hálózatról beszélhetünk, hiszen a múlt héten átadott M0-s szakasznak is köszönhetően az M1, M3, M5, M6 és M7 autópályák gyorsforgalmi összeköttetésben vannak. Az építéssel párhuzamosan az M0-s kapcsolódó 2,6 kilométeres szakaszát 2×3 sávosra bővítették.