A japán vállalat egy olyan új műanyag-fröccsöntési technológiát dolgozott ki, amely a felhasznált műanyagok tömegének csökkentése mellett megőrzi azok erejét és merevségét. Az új eljárás nemcsak az elemek tömegét, hanem az alapanyagként használt műanyag gyanta felhasználását is 20-30 százalékkal csökkenti, ami ezáltal a CO2-kibocsátást is mérsékli. Ez a fröccsöntési eljárás a járművekben felhasznált valamennyi műanyag elemhez alkalmazható.
Persze nem újdonság a Mazda „vonzódása” a spéci műanyagokhoz, hiszen nemrég együttműködési megállapodást írt alá a Hirosimai Egyetemmel a cég, hogy bioműanyagot fejlesszenek ki.
A mostani technológia addig is tovább viszi a Mazda súlycsökkentési stratégiáját, aminek köszönhetően az új Mazda2 és Mazda6 – az egyre nagyobb és nehezebb autókat előállító iparági trenddel szemben – könnyebb és takarékosabb, mint elődei.