Elkészítette az új Mercedes-Benz GLK átiratát a Brabus. A német tuningcég mind a benzines, mind a dízelváltozatokból nagyobb teljesítményt sajtol ki. A GLK 280 és 350 modell V6-os motorja kisebb módosításokkal 15 lóerővel többet tud, viszont a teljes átalakítás is lehetséges. Az így létrejövő Brabus 4,0 néven futó motor 332 lóerőt tud, amivel a szabadidő-autó 6,1 másodperc alatt futja meg a 100-at, a végsebessége pedig 250 km/órára emelkedik.

Terepjáró sportruhában 1
Terepjáró sportruhában 15


A GLK 320 CDI esetében mélyreható változtatást nem végeztek. A motorvezérlő program újraírásával plusz 48 lóerőt találtak a mérnökök, miközben a 3,0 literes dízelmotor nyomatéka 590 Nm-re emelkedik. Nem meglepő módon ez a GLK is jól megy, 6,9 másodperc telik el nullától 100 km/óráig, miközben a végsebessége 228 km/óra.

Nemcsak a motorteljesítményt „cserélték” nagyobbra, de a GLK kerekeit is. A Brabus-változaton nemcsak 17, 18 stb., de 21 colos felnik is lehetnek, akár 255/35-ös abroncsokkal. A szélesebb gumik eleve nagyobb stabilitást adnak a kocsinak, de a Brabus ennél tovább ment, az egyszerűbb ültetőrugók mellett komplett sportfutómű is elérhető.

Terepjáró sportruhában 16


Korántsem biztos azonban, hogy a fentiekből fogy majd a legtöbb, valószínűbb az optikai kiegészítők sikere. A szélcsatornában kialakított lökhárítók és küszöbök még sportosabb karaktert faragnak a szögletes Merciből. Az új LED-es első helyzetjelző, illetve ködlámpák olyan jól sikerültek, hogy tisztán gyárinak hatnak.

Ha a gyári választék kevés lenne, a Brabusnál sokféle belső kiegészítőt rendelhet az ügyfél. Választhat fa-, alumínium- vagy karbonbetéteket is, a kormánytól az ülésekig szinte minden egyedire cserélhető. A hátsó utasok örömére pedig kis moziteremmé is átalakítható a kocsi, DVD-lejátszóval és monitorokkal.