2009-ben megérkezik az új Volkswagen Polo. Várhatóan tavasszal mutatják majd be, itthoni értékesítése 2009 őszétől kezdődik. Elsőként a szimpla három- és ötajtós változat kerül a piacra, de készül majd terepes Cross-, sportos GTI- és spórolós BluEmotion-kivitel is. Ezen felül nyitható tetős változatot is terveznek, szóval egy önálló család lesz a kisautóból.
    
A Volkswagen új kisautója a Škoda Fabia padlólemezére épül, a hossza így nagyobb lesz az elődénél, közelít majd a négy méterhez. Külsőleg az új Golf és a Tiguan jegyei köszönnek majd vissza. Semmi hivalkodás, visszafogott, időtálló forma. Ez látható a brit Autoexpress által közölt képeken is.

1,2-es benzines turbómotorral és ugyanilyen TDI-vel
Terepes, spórolós és sport változat is készül

Terepes, spórolós és sport változat is készül

Terepes, spórolós és sport változat is készül


A Golféhoz hasonló anyagminőséggel és fejlettebb futóművel készül az új Polo. A csúcsváltozatokban érintőképernyős navigációs rendszer, az autót automatikusan bekormányzó parkolórendszer és tolatókamera is várható.

Az alapváltozatba 1,2-es benzinmotor kerül, de választható lesz az 1,4-es szívó és turbós kivitele, illetve egy új 1,2-es turbó is. A külsőleg is egyedi GTI-be az 1,4-es kettős feltöltésű, 180 lóerős teljesítményű motorváltozatát alkalmazzák.

Dízelből áttér az 1,6-osra a Polo, ez 75, 90 és 105 lóerővel is szerepel majd az árlistákon. A környezetkímélő BluEmotionba 1,2-es TDI kerül, 75 lóerővel. Hasonlót alkalmaztak korábban a Lupóban is.