Bár a Mercedes új sportkocsiját már nem a McLaren, hanem a HWA építi, a Wokingban az SLR gyártásánál összegyűlt tapasztalat sem veszik el. A McLaren megtervezte és elkészíti saját járművét.

A P11 kódnevű új sportkocsi az F1-es tapasztalatokat is alkalmazva akar konkurense lenni a Ferrari F430 és a Lamborghini Gallardo modellnek, miközben könnyebb és olcsóbb lesz az SLR-nél. A kétüléses torpedó természetesen középmotoros kialakítással és hátsókerék-hajtással készül.

A brit Autoexpress lapnak köszönhetően pedig már nagyjából láthatjuk is, milyen lesz, ha piacra kerül. Semmi extra, egyszerű, lapos, letisztult forma, rövid túlnyúlásokkal. A leglátványosabb részletei a dupla levegőnyílások oldalt, illetve a magasan kivezetett négyezetalakú kipufogók.

Már tesztelik
6,2-es V8-as motorral

6,2-es V8-as motorral

6,2-es V8-as motorral


Köszönhetően annak, hogy a váz illetve a karosszéria számos eleme szénszálas műanyagból készül, a P11 mindössze 1250 kilót nyom. Ehhez társítják a Mercedes gyári tuningcégétől, az AMG-től származó 6,2 literes V8-as blokkot, amely várhatóan turbót is kap, így 550-600 lóerős teljesítménnyel szerepel itt.

Nem meglepő módon a jármű így kevesebb mint négy másodperc alatt eléri a 100 km/órát álló helyből, a végsebessége pedig 320 körül lehet. A váltást a Forma-1-nek megfelelően a kormányról is kapcsolható félautomata váltóra bízzák, míg a kiemelkedő lassulást az F1-ben szintén alkalmazott karbon-kerámia féktárcsák segítik.

Egyelőre még az SLR készül a wokingi üzemben, de ha az utolsó modell is elkészült, beindul a P11 gyártása. Az első vevők 2010-ben vehetik birtokba autójukat, miután kifizették a várhatóan 40-60 millió forint közötti vételárat.