Tavaly már láthattuk, mire is képes a Novitec Rosso, ha módosítja a Ferrari 599 GTB Fioranót. Bár 25 lóerővel akkor is megemelték a 620 lovas V12-es teljesítményét, ígéretet kaptunk, hogy idén jön az igazi nagy durranás. Megérkezett!

Ahogy az F430 esetében, itt is két kompresszort kapcsoltak a motorhoz, miközben átalakították a motorvezérlést és a kipufogót is.  

Erősebb, gyorsabb
Karbon betétekkel dísztik belül

Karbon betétekkel dísztik belül

Karbon betétekkel dísztik belül


A jelentősen megemelt levegőmennyiségre alapozva jócskán megnőtt a motor teljesítménye. 808 lóerő szabadul el a vezető egyetlen lábmozdulatára, miközben akár 823 Nm nyomaték kínozhatja a hátsó gumikat.

Természetesen a menetdinamikai adatok is szédületesek. Nem is elsősorban a 3,5 másodperces 0-100 km/órás sprintidő, sokkal inkább az, hogy álló helyből 9,7 másodperc alatt képes elérni a 200-as sebességet. Persze ez is csak utazótempónak számít, hiszen a végsebessége 340 km/óra.

A futóművet és a fékrendszert is áthangolták a nagyobb teljesítményhez. Az állítható magasságú felfüggesztés pl. 80 km/óránál automatikusan 40 milliméterrel alacsonyabbra süllyeszti a karosszériát. A féktárcsák pedig jóval nagyobbak a korábbiaknál.

A sötét lámpák a Novitec sajátjai

A sötét lámpák a Novitec sajátjai

A sötét lámpák a Novitec sajátjai


Olyan finomságok teszik igazán különlegessé a Novitec átalakítását, mint a kipufogó hangjának állíthatósága. Ilyet persze máshol is láttunk, de itt rákapcsolták a Ferrari kormányon elhelyezett kis vezérlőjére, a „manettinóra”. Így amikor a vezető választ egy adott beállítást, nemcsak a differenciálzár, a kipörgésgátló, a menetstabilizáló, a váltó kapcsolási sebessége módosul, de a kipufogó hangja is.