Igazzá vált a pletyka, azaz a Ferrari a kupé után az F430 nyitható tetős kiviteléből és megépítette a Scuderia-, azaz legsportosabb változatot.
Az új modellt a hétvégén mutatták be Mugellóban, ahol a csapat a szokásos évadzáró rendezvényét tartotta. Az autó a Scuderia Spider 16M nevet kapta, mivel a Ferrari 2008-ban szerezte meg a 16. konstruktőri bajnoki címét a Forma-1-ben.
Persze nemcsak nevében áll közel a versenyzéshez a 16M, hiszen a Ferrari házi pályáján, Fioranóban egyetlen nyitott utcai Ferrari sem gyorsabb nála. Ez persze annak köszönhető, hogy az alapokat adó F430 Spiderhez képest erősebb, viszont könnyebb. A 4,3 literes V8-as teljesítményét 20 lóerővel megnövelték, azaz 510 lóerős, miközben a sportkocsi tömegét 80 kilóval 1340 kilóra módosították.
Nem meglepő tehát, hogy a korábbi 4,1 helyett 3,7 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni. Ez a kimagasló sprintidő annak is köszönhető, hogy a Scuderia-modellek sebességváltója mindössze 60 ezredmásodperc alatt kapcsol, de más hangolással dolgozik a kipörgésgátló és az elektronikus vezérlésű differenciálzár is. A Scuderia Spider 16M végsebessége 315 km/óra.
Nemcsak a jármű farán és utasterében elhelyezett táblácskák, de egyedi karosszériaelemei is jelzik, hogy más, mint a többi F430-as. Az új lökhárítók mellé egyedi díszcsíkok is választhatók, szürke-fekete vagy az olasz tricolor színeiben. A grafitszínű felnik mögött szénszál-kerámia ötvözetű féktárcsák bújnak meg.
Az utastér sem hagy kívánnivalót maga után, számos helyen karbont alkalmaznak díszítésként, az üléseket pedig a karosszériával harmonizáló színű cérnával varrják. Kicsit furcsa, de az autó egyik újdonsága az új hifi és a hozzá tartozó hordozható 16 GB-os iPod touch is. Mi azért inkább a V8-as motor nyújtotta hangélményre szavazunk.
A Scuderia Spider 16M összesen 499 példányban készül, az ára 215 ezer euró, azaz 57 millió forint.