Kizárólag a meglévő szabályok alkalmazásával betiltható lenne az is, hogy egy Magyarországon élő autótulajdonos külföldi rendszámú járművet használjon, azaz nem kerülhesse ki a magyar adókat vagy illetékeket tette hozzá Gablini.
Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke arra mutatott rá: tévhit, hogy aki évente több mint 180 napot egy másik országban tartózkodik, használhat ott kiadott rendszámú autót. Az Európai Bíróság az ilyen esetek tisztázásakor azt vizsgálja, hogy a járműtulajdonos életközössége hova kötődik, azaz hol él a családja, hova járnak iskolába a gyermekei, hol dolgozik a felesége.
Hozzátette, itthon csak azért lehetséges például szlovák rendszámú autóval közlekedni az itt élőknek, mert az állam nem tartja be a vonatkozó szabályokat.
Magyarországon kizárólag a papírok felmutatásával átírható egy autó, anélkül, hogy a hatóságok magát a járművet látnák. Kereskedők szerint a regisztrált műszaki vizsgáztatási helyeken eredetiségvizsgálatot is végezni kellene, így megakadályozhatók lennének az átverések és a feketegazdaság is visszaszorítható lenne.
Ezzel kizárhatók lennének olyan esetek, amikor például légzsák nélküli vagy két darabból eladott autót adnának el. A gazdasági versenyhivatal viszont akár meg is szüntetné az eredetvizsgálatot, mert nem hatékony.
Forrás: Inforádió