A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ma délelőtti sajtótájékoztatóján sok minden elhangzott a magyarországi autópiac jelenlegi és jövőbeli helyzetéről. Győző Gábor az egyesület elnöke szerint az állam gyakorlatilag egyetlen elképzelést sem támogat, illetve tologatja azok megvalósítását, pedig azokra a nehéznekígérkező 2009-es évben nagy szükség lenne.
Az idei évre prognosztizált 170 ezer eladott új autóból 160-165 ezer autó realizálódhat, jövőre viszont ennél jó 20 ezerrel alacsonyabb eladással számolnak. Vásárlásra ösztönző lépésekből több is megfogalmazódott az MGE-nél, ilyen például az a program, amihez egy régi francia program adta az alapötletet. E szerint azok, akik a 10 évnél idősebb autójukat leadnák megsemmisítésre 20 százalékos kedvezményt kapnának az új autók árából, aminek a felét fizetné az állam. Megvalósulására nincs esély mostanában.
Az MGE szintén kampányol a külföldi rendszámos autók ellen, amik szintén a márkakereskedések zsebéből húzzák ki a pénzt, de a független autójavítókat sem melengetik a keblükön, mivel így a szervizelésből származó bevétel is érezhetően megcsappant.
Erdélyi Péter a szövetség társelnöke szerint, a regadó körüli kérdés jóval összetettebb annál, hogy egyszerűen csökkentsék annak mértékét, de az állam nem is tárgyalna egyelőre hasonlóról. Erdélyi szerint a magas regadónak van pozitív oldala is, ami így távol tartja az roncsautókat az országtól.
A pénzügyi válság rendezheti a káoszt a finanszírozási területen is – tudtuk meg a társelnöktől. Jövőre teljesen megszűnik a svájci frank alapú hitelezés vagy egyáltalán nem éri majd meg olyat választani, és a szigorúbb hitelezési feltételek kiszorítják a nulla százalékos törlesztővel induló és a casco nélküli hiteleket is.