Hamarosan négytagúra bővül a Ford egyterű kínálata. A Galaxy, az S-Max és a C-Max mellé érkezik a B-Max. Az új Fiesta technikájára épülő autó a hamarosan kifutó Fusiont váltja le.

Erre a változtatásra állítólag azért szánta rá magát a Ford, hogy a vevők számára is egyértelmű legyen, hogy az Opel Meriva és a Renault Modus jellegű autókkal kívánnak konkurálni. Ahogy a többi Ford-modellnél, a B-Max esetében is kiemelt szerepet kap az agilis irányíthatóság és a magas vezetési élmény. Emellett a Fiestánál nagyobb tengelytávolság, a magasabban futó tető és a méretesebb csomagtartó praktikusabbá teszi a családok számára.

Nemcsak a padlólemez érkezik a Fiestából, de a formaterv is igen hasonló. A dinamikusan emelkedő övvonal és a nyújtott első fényszórók, a trapéz hűtőnyílás mind emlékeztetnek a Ford másik kisautójára.

Kis egyterűt épít a Ford 1
Kis egyterűt épít a Ford 7


Hasonlóan a hamarosan megújuló Focushoz, a B-Max is megkapja a gyár új EcoBoost néven futó motorcsaládját. A kis hengerűrtartalmú turbós motorok jóval takarékosabbak, mint hasonló teljesítményű szívó ellenfeleik. Az 1,0 literes 90, illetve 110 lóerős változatban készül, a csúcsot az 1,6-os 150 lovas változata jelenti majd. Dízelből a jelenleg is ismert 1,6-os 90 és 110 lóerős változata kerül az autóba.

Várhatóan 2010-ben kerül piacra a B-Max, az autót Romániában gyártják majd, így az igencsak árérzékeny szegmensben induló modell gyártási költsége alacsonyabb lehet.