Miközben a BMW teljes családot (ferdehátú, lépcsőshátú, kabrió) épített az 1-es sorozat köré, addig a Mercedes esetében két szinte azonos, csak hosszúságban eltérő modell közül választhatnak a vevők. Ez azonban pár éven belül megváltozik, a jelenlegi A- és B-osztály helyén négy modell szerepel majd. Ezek 2011-2012-től történő gyártására épít új gyárat Kecskeméten a Daimler-konszern.

Amellett, hogy megtartják a jelenlegi egyterűs formát, a jövő kis Mercije készül majd a jelenlegi CLC-re emlékeztető kupékivitelben is. Ennek továbbfejlesztéséből születik a nyitható tetős változat, illetve lesz szabadidő-autó is. Persze mindegyik nagyobb lesz a jelenlegi A-osztálynál, az egyterű 10 centivel bővül.

Az új magyar autók 1
Az új magyar autók 11


A járművek igazi érdekessége, hogy alaphelyzetben elsőkerék-hajtással kerülnek piacra. A GLK néven érkező kisterepjáró ugyanakkor 4×4-es hajtással is elérhető lesz. Akik csak városban használják a kocsit, azok örülhetnek majd az alacsonyabb fogyasztásnak, mivel a szimpla modell 200 kilóval könnyebb lehet. Hasonlóan a BLK-hoz, küllemében is jelentősen eltér a két változat, a „street” nagyobb spoilerekkel, míg a „nature” több fényezetlen elemmel készül.

Amellett, hogy lesznek új variánsok, a legtöbb motor a C-osztálytól kerül át. 1,8-as, 2,0 és 2,2 literes benzines, illetve 1,6-os és 2,0 literes dízelmotorok adják majd a kínálat vázát, amelyben tisztán elektromos és hibrid hajtás is szerepel majd.