Amit nemrég még csakkiszivárgott információk alapján tudtunk, most megerősítette a Porsche, megújították a Boxster/Cayman modelleket. A középmotoros sportkocsik új változatát a Los Angeles-i Autóshown mutatják be ma.
A középpontban természetesen az új motorok állnak, amelyek nemcsak teljesítményükben, de fogyasztásukban is jobbak elődeiknél. Az új alapmotor 2,7 helyett 2,9 literes, a teljesítménye 255 lóerős a Boxsterben és 265 a Caymanban, azaz 10 illetve 20 lóerővel több, mint korábban.
A sportosabb „S” verziókban marad a 3,4 literes hathengeres blokk, viszont a közvetlen üzemanyag-befecskendezés hatására 295 lóerő helyett a Boxsterben 310, a Caymanban 320 lóerőre képes. További újdonság, hogy a manuális váltó mellett immár nem Tiptronic, hanem duplakuplungos automata váltó rendelhető. Ezzel pedig nemcsak kényelmesebben lehet autózni, de gyorsabban is.
A Cayman S a PDK-ban „épített” rajtautomatikának köszönhetően a 911-es vadászterületére tévedt, kevesebb mint 5 másodperc alatt képes elérni a 100-as sebességet. Persze a többi középmotoros sem épp lomha, hiszen a leglassabb kombináció (Boxster kézi váltóval) is letudja a sprintet 5,9 másodperc alatt. Miközben a sima Boxster 263 km/órás végsebességre képes, addig az „S” 274-ig húzatható kézi váltóval, automatával minimálissal lassabb a jármű. A Cayman esetében 265 illetve 277 km/órás tempót lehet elérni.
Más előnye is van a duplakuplungos technikának, mert eddig ismeretlen fogyasztási zónába kerül a Porsche, az ilyennel szerelt kétülésesek akár 8,9 literes átlagfogyasztással használhatóak, pedig egy több mint 250 lóerős sportkocsiról beszélünk.
A fejlesztés során változtattak a futómű hangolásán is, így az még jobb dinamizmust garantál, miközben az átalakított kormányzás még agilisabb, még spontánabb reakciókat eredményez. Természetesen a féket és a menetstabilizálót is felfrissítették.
Külsőleg elsősorban új lámpáiról ismerhető fel a 2009-es modell, elöl a Carrera GT-ére emlékeztető fényszórókkal, hátul viszont ívesebb formákkal és LED-es megoldással találkozunk. Most először mindkét modellen megjelennek a bi-xeneon fényszórók, a dinamikus kanyarlámpák és a LED-es nappali fény is. Természetesen megváltoztak a lökhárítók formái is, amelyek két karosszériatípuson kissé eltérőek.
Az utastérben elsősorban az új audio és kommunikációs rendszer érdemel figyelmet, amely nagyobb képernyőt kapott, illetve USB- és iPod-csatlakozókkal is ellátták. További újdonság a szellőztethető ülések megjelenése a középmotoros modell extralistáján.
Az új Boxster és Cayman 2009 februárjától kerül forgalomba, vélhetően a többi műszaki adatot előtte ismerhetjük meg.