Amerikai mértékkel nézve igen hamar, három év után megújult a Ford Mustang. A módosítások talán nem véletlenül jöttek ilyen korán, hiszen a jármű olyan ellenfeleket kapott, mint a Chevrolet Camaro és a Dodge Challenger, amelyek szintén ugyanazt a retro hangulatot lovagolják meg.
Az új Mustang elődjénél is erőteljesebb benyomást kelt. A tervezők ennek érdekében a hűtőmaszkot és a fényszórókat keskenyebbre vették, így szélesebbnek láttatva a gépet, de a sárvédőíveket valóban kiszélesítették.
A kocsi orrészét még jobban megdöntötték, igazi cápás jelleget kölcsönözve annak. Kissé módosult a kocsi övvonala, míg hátul leginkább a modernebb, de továbbra is hármas osztású – immár LED-es – lámpák vonják magukra a figyelmet.
Igazi erődemonstráció azonban a motorháztető „dombos” kialakítása, ami nem véletlen, hiszen alatta némileg nagyobb erő lakozik. A Mustang GT 4,6-os V8-asa 315, míg a 4,0 literes V6-os 213 lóerős. Műszaki szempontból további újdonság, hogy az új modelleket átdolgozott futóművel szerelik, de a jövőben széria lesz a menetstabilizáló elektronika is.
A nagyobb stabilitás nemcsak a futóműnek, de a méretesebb kerekeknek is köszönhető, hiszen immár az egyszerűbb modelleken is legalább 17 colos abroncsok vannak, míg a V8-as 18-assal, illetve felárért 19-essel vásárolható meg.
Jelentős változás történt a Mustang utasterében. Vége a silány műanyagoknak, a 2010-es modellévtől az izomautóba jobb anyagok kerülnek. Számos helyen alkalmazzák a bőrt és az alumíniumot is a tervezők.