A Los Angeles-i Autoshow-n a Lamborghini bemutatta vadiúj nyitott modelljét, a Gallardo LP560-4 Spydert, azaz a kisebbik nyitott lambo felújított változatát. Ahogy a korábban hasonló névvel bemutatott zárt modell esetében, itt is az „560-as” motoron van a hangsúly. Az új, 5,2 literes V10-es 552 lóerős, miközben maximális nyomatéka eléri az 540 Nm.
Az immár 40 lóerővel erősebb Spyder kerek négy másodperc alatt éri el a 100 km/órát. A kupéhoz mért 0,3 másodperces hátránya nem véletlen, hiszen a vászontetős modell a beépített pluszmerevítések miatt 140 kilóval többet, 1550 kilót nyom, annak ellenére, hogy a fejlesztések során sikerült 20 kilót faragni korábbi tömegéből. A sportkocsi végsebessége is figyelemre méltó, 324 km/óra.
Az új modell szériában hatfokozatú szekvenciális váltót kap, amely működhet teljesen automatikusan is, de ha a vezető maga akar kapcsolgatni, akkor 3 különféle program közül választhat.
Az új 40 százalékkal gyorsabb váltó a szintén új könnyebb és hatékonyabb négykerék-hajtáshoz viszi a motor erejét, amely alaphelyzetben 30:70 arányban juttat belőle az első, illetve a hátsó tengelynek. A motorteljesítmény növelésével párhuzamosan a fékekre is gondot fordítottak, de aki nem elégszik meg ennyivel, az rendelhet karbon féktárcsákat is.
A technikai újítások mellett külsőleg is felfrissült a Gallardo Spyder. Új, aerodinamikailag hatékonyabb lökhárítókkal szerelték fel a lambót, de sokkal látványosabb újdonság a lámpák cseréje. Elöl LED-es nappali fénnyel bővült a fényszóró repertoárja, hátul szintén diódák világítanak az immár Lamborghini-jegyként jegyezhető három Y-t formázva.
120 km/óra felett egy kis szárny emelkedik ki hátul, amely az új diffúzorral és a jármű speciálisan kialakított alsó burkolatával együtt dolgozva növeli a leszorítóerőt, s így a stabilitást. További újdonság a tolatókamera megjelenése is.
A fekete, kék és bézs színben rendelhető vászontető mindössze húsz másodperc alatt nyílik, de nem is akárhogy. A hátsó üveg ugyanis a tető lenyitása után visszakúszik a helyére, hogy szélfogóként folytassa munkáját.
A végére pedig egy jó hír: nem csak száguldással foglalkozott a Lamborghini, hiszen a Gallardo Spyder CO2-kibocsátását 18 százalékkal sikerült csökkenteni.