Hagyó Miklós előterjesztése a közterületi parkolási problémák megoldására többek között a P+R parkolóhelyek számának jelentős növelését, közterületen kívüli parkolóhelyek létesítését, a hamis mozgáskorlátozott-igazolványokkal elkövetett csalások visszaszorítását javasolja.
Az elképzelés szerint javíthatna a parkolási helyzeten a 2001 óta változatlan (csak az áfa miatt korrigált) parkolási díjak és az övezethatárok felülvizsgálata, a díj BKV-tarifához igazítása. Hat zónára osztanák a fizetős városrészeket és Budapest külső részeitől befelé haladva nőne a szorzó 1 BKV jegy ára, 2 jegy ára, 3 stb.. Valamint az eddig teljesen ingyenes Óbuda, Zugló, Újpest és Csepel egyes részein is fizetni kellene.
A javaslat említést tesz a közlekedésfejlesztési alap létrehozásáról is. Az alapba a kerületi önkormányzatok parkolási bevételeinek egy része, a Fővárosi Önkormányzat parkolási bevételeinek egésze kerülhetne, amelyből finanszírozni lehetne jelentős részben a BKV Zrt.-t, illetve P+R parkolók építését, a kerékpáros közlekedést és az útfelújításokat is.
A Főpolgármesteri Kabinet a javaslat nyomán a Fővárosi Önkormányzat egyik cégét, a Parking Kft.-t kérte fel a stratégiai terv elkészítésére, valamint a szükséges önkormányzati, szakmai és társadalmi egyeztetések lefolytatására.
Forrás: Hírszerző