A Detroiti Autószalonon januárban mutatja be az Audi az A5/S5 modellek nyitható tetős változatát. Az új kabrió a korábbi A4/S4 Cabriolet-t váltja le. Miközben a BMW fémtetővel látta el a legújabb 3-as nyitott változatát, az Audi továbbra is kitart a vászontető mellett. Ennek is köszönhetően az autó megtartotta az A5 kupé elegáns vonalait, csak még kívánatosabb lett.

Maximum 50 km/órás sebességig a vászontető menetközben is nyitható, a folyamat teljesen automatikus, 15 másodpercet vesz igénybe. Érdekesség, hogy a zárás két másodperccel tovább tart. A tető kétféle, normál és hangszigetelt kivitelben rendelhető.

Elkészült az Audi A5 kabrió 1
Elkészült az Audi A5 kabrió 45


A 4,6 méteres kocsiban a csomagtartó mérete a tető állásának megfelelően változik, annak nyitott állapotában 320, egyébként 380 literes, de a hátsó ülések lehajtásával tovább bővíthető.

Az A5-sorozatba háromfélebenzines és kétféle dízelmotor kerül, míg az S5-be egyféle benzinest szerelnek. Az alapmotor az 1,8 TFSI (160 LE), amit a 2,0 TFSI két 180 illetve 211 lóerős változata  követ, ugyanakkor  265 lovas 3,2 V6-ossal is piacra kerül a kocsi. Aki dízelpárti, az választhat a 2,7-es (190LE) és a 3,0 V6-os (240 LE) TDI-k  közül.

Az igazi azonban mindenképpen az S5, amelybe 3,0 literes kompresszoros blokk kerül. A V6-os motor 333 lóerős, a maximális nyomatéka 440 Nm. Ennek megfelelően könnyedén hozza a 250 km/órás sebességet, egy százas sprint pedig 5,6 másodpercig tart.

Elkészült az Audi A5 kabrió 46


Minden új kabrió hatfokozatú manuális váltót kap, de a feláras automaták az A5-ösök esetében hat-, az S5 esetében hétfokozatúak. Utóbbi duplakuplungos, de multitronic is rendelhető az S5-szériában, a többihez felárért rendelhető quattro négykerék-hajtás. Mindezt pedig az S5 esetében megfejelték a hátsó aktív differenciálművel is.

Számos érdekes megoldás is jár az A5 Cabriolet-hez, többek között hűthető-fűthető első ülések, amelyek a legújabb technikának megfelelően fejmagasságban is fújnak. A tolatóradar kiegészült kamerával, de a rögzítőfékhez sincs már kar, csak egyetlen gomb.

Európában a Genfi Autószalonon lesz először látható az Audi új kabriója, majd nyáron megkezdik az autó értékesítését.