Felújította a 2005 őszén bemutatott Yarist a Toyota. A japán autógyár Európában leginkább kedvelt modellje új motorral készül a 2009-es évre.

A korábbi 1,3 literes blokkot egy nagyobb, 1,33-as váltja. Ám nemcsak a hengerűrtartalom változott, de a szívó és kipufogó oldali változó szelepvezérléssel felszerelt motor immár 101 lóerős. Maximális forgatónyomatéka 132 Nm.

2009 tavaszától Magyarországon is
Több díszítéssel

Több díszítéssel

Több díszítéssel


Ezzel az erőforrással mindössze 5,1 liter a Yaris átlagfogyasztása, ami annak köszönhető, hogy szériában Start&Stop rendszerrel szerelik. Vagyis ha a helyzet úgy kívánja, pl. piros lámpánál, dugónál, a motor automatikusan leáll. A gázra lépve viszont automatikusan újraindul. Új fejlesztésű hatfokozatú manuális és szintén 6 sebességes robotizált váltóval is párosítható az új motor, előbbivel 120, utóbbival 119 g/km a szén-dioxid-kibocsátása.

Némileg átdolgozta a Toyota az 1,0 literes 3 hengeres motort is, amelynek teljesítménye továbbra is 69 lóerő, viszont az átlagfogyasztása 4,9 literre, a CO2-kibocsátása 115 g/km-re mérséklődött.

Vadiúj 1,33-as motorral

Vadiúj 1,33-as motorral

Vadiúj 1,33-as motorral


Nem maradt érintetlen az 1,4 dízelmotor sem. Az új közösnyomócsöves technikával felszerelt blokk továbbra is 90 lóerős, viszont a nyomatéka 190-ről 205 Nm-re emelkedett. Viszont a fogyasztása a korábbi 4,5 helyett csak 4,1 liter (4,2 MMT váltóval) átlagosan.

A 2009-es Yaris módosított külsővel és belsővel érkezik. A lökhárító és a hűtőmaszk mellett a fényszóró is megváltozott kissé. A kocsi farán szintén a lámpatestek ? immár LED-es technikával -, illetve az ütköző alakult át kissé. Belül új anyagok és díszítőelemek tűnnek fel, a kormány és a középkonzol is ezüstös berakással gazdagodott. A Magyarországra jövő, tavasszal érkező új Yaris immár 12 féle színben érhető majd el.