Felújította a 2005 őszén bemutatott Yarist a Toyota. A japán autógyár Európában leginkább kedvelt modellje új motorral készül a 2009-es évre.
A korábbi 1,3 literes blokkot egy nagyobb, 1,33-as váltja. Ám nemcsak a hengerűrtartalom változott, de a szívó és kipufogó oldali változó szelepvezérléssel felszerelt motor immár 101 lóerős. Maximális forgatónyomatéka 132 Nm.
Ezzel az erőforrással mindössze 5,1 liter a Yaris átlagfogyasztása, ami annak köszönhető, hogy szériában Start&Stop rendszerrel szerelik. Vagyis ha a helyzet úgy kívánja, pl. piros lámpánál, dugónál, a motor automatikusan leáll. A gázra lépve viszont automatikusan újraindul. Új fejlesztésű hatfokozatú manuális és szintén 6 sebességes robotizált váltóval is párosítható az új motor, előbbivel 120, utóbbival 119 g/km a szén-dioxid-kibocsátása.
Némileg átdolgozta a Toyota az 1,0 literes 3 hengeres motort is, amelynek teljesítménye továbbra is 69 lóerő, viszont az átlagfogyasztása 4,9 literre, a CO2-kibocsátása 115 g/km-re mérséklődött.
Nem maradt érintetlen az 1,4 dízelmotor sem. Az új közösnyomócsöves technikával felszerelt blokk továbbra is 90 lóerős, viszont a nyomatéka 190-ről 205 Nm-re emelkedett. Viszont a fogyasztása a korábbi 4,5 helyett csak 4,1 liter (4,2 MMT váltóval) átlagosan.
A 2009-es Yaris módosított külsővel és belsővel érkezik. A lökhárító és a hűtőmaszk mellett a fényszóró is megváltozott kissé. A kocsi farán szintén a lámpatestek ? immár LED-es technikával -, illetve az ütköző alakult át kissé. Belül új anyagok és díszítőelemek tűnnek fel, a kormány és a középkonzol is ezüstös berakással gazdagodott. A Magyarországra jövő, tavasszal érkező új Yaris immár 12 féle színben érhető majd el.