Az amerikai DuPont tegnap kiadta legújabb jelentését az autópiacokon legkedveltebb színekről. A fehér az egész világon hódít, kivéve az öreg kontinenst, ahol a fekete uralkodik.

Míg Észak-Amerikában, Indiában és Japánban a fehér autókból fogy a legtöbb, addig az európai vásárlók 26 százaléka választja a fekete vagy annak valamilyen árnyalatában pompázó járműveket. Második az ezüst, 20 százalékkal, a harmadik legkedveltebb szín pedig a szürke. A kék 13 százaléknyi vevőt mozgat meg, ezt követi sorban a fehér, a piros, a barna-bézs, a zöld és végül az arany-sárga.

Jellemzően mindenütt jól fogynak a fehér – ide sorolható sok egyéb árnyalat és a gyöngyházszín is – járművek mellett a szürke-ezüst darabok is, Ázsiában összességében legalább annyira kedveltek, mint a fehér társaik.

A DuPont kiemeli azonban, hogy a fehér mostani népszerűsége akár egy „tisztulási” folyamat része is lehet, amelyet követően újra a színes autók lesznek keresettebbek. Már most is világszerte feljövőben van a kék.

„Míg a fekete, a fehér és az ezüst továbbra is erős, érdekes trendet látunk. A kék és a piros feljövőben van. A vásárlók környezettudatosabb irányokba mozdulnak, mára a kék az ‘új zöld’, egyre többen kötik össze a színt a környezet megóvásával. Képzeljük csak el a tiszta kék eget, ahogy a kék tóban tükröződik” – magyarázta egy szakértő.