A szakszervezetek a cég pénzügyi stabilitásának megteremtését követelik, ugyanis a BKV-nak 30 milliárdos gyorssegélyre lenne szüksége a sztrájkbizottság szóvivője, Nemes Gábor szerint. A panaszok szerint, ha nem történik semmi, a műszaki csőd előbb következhet be, mint az anyagi, az elöregedett buszállomány egyre nagyobb gondot okoz,idén 40 százalékkal több járatkimaradás volt már, mint 2007-ben. A szakszervezetek a fővárostól várják a pénzügyi segítséget.
Hogy dugó lesz-e vagy sem, ha valóban sztrájkra kerül a sor, nem tudni, hiszen legutóbb nagyon sokan készültek a tömegközlekedés kiesésére, így igazán nagy forgalmi katasztrófa nem volt, sőt néhol kisebb volt a forgalom, mint egyébként, az emberek többen ültek egy autóba. A taxisoknak az áprilisi BKV-s munkabeszüntetés maga volt a tejjel-mézzel folyó Kánaán, ugyanis a kocsik jelentős része már a sztrájk előtti napon teli volt rendelésekkel, többen idegenekkel taxiztak együtt.