A bevezetendő rendszer célja a forgalmi torlódások csökkentése, a budapesti levegőminőség javítása és a közösségi és a kerékpáros közlekedés előnyben részesítése. Korábban szakemberek úgy vélték, a fizetős zóna a pesti oldalon a Hungária körútnál vagy a Nagykörútnál lehetne, Budán viszont a budai körútnál lenne a legcélszerűbb kialakítani. A külföldi példák nyomán becslések szerint a díj összege 1-2 euró, azaz 250-500 forint lehetne Budapesten.
Az elmúlt időszakban a Városkutatás Kft. készített koncepciót a behajtási díj bevezethetőségéről, a Parking Kft. pedig kidolgozta a teherforgalmi behajtási korlátozások stratégiáját, időközben elkészült Budapest új szmogriadó-rendelete is. A megvalósíthatósági tanulmány ezeken a dokumentumokon alapulhat.
Forrás: Index