Tavaly szeptemberben 411 km/órás sebességgel repesztett a Shelby SuperCar Ultimate Aero, amivel ma is a világ leggyorsabb közúti autója a Guinness szerint. A Bugatti és a 9ff is nagyon készül, hogy elhódítsa a címet. Ezután azonban még nehezebb dolguk lesz, miután az amerikai gyártó jelentősen növelte a V8-as sportkocsi teljesítményét.
Köszönhetően az alumínium blokkra épülő új konstrukciónak, 1183 helyett így már 1287 lóerő gyorsítja az Aerót, miközben a maximális forgatónyomaték 1507 Nm. Ezen túlmenően amellett, hogy számos elemet szénszálas műanyagból készítettek el, átalakították kissé a kocsi orr-részét és az oldalsó levegőnyílásokat, hogy kisebb légellenállás mellett több levegő jusson a hűtőkhöz. A gyártó szerinbt az autó így képes a 435 km/órás sebesség elérésére is.
A 2009-es Aeróban egy további újdonság is szerepel, mégpedig a légfék vagy fékszárny. A McLaren SLR-nél, illetve a Bugatti Veyronnál is alkalmazott megoldás szerint amikor a vezető a fékre lép, a hátsó szárny egy része felnyílik előre. Itt a fékszárny mozgása függ a fékezés nagyságától is.
Nemcsak kívül, de belül is módosítottak a járművön az új idényre. Változtattak a műszerfal óráin, illetve beépítésre került egy fedélzeti ellenőrző rendszer is.