Bemutatta a Mercedes-Benz és a McLaren a kémfotókról már ismert szélvédő nélküli SLR-t. A közös sportkocsijuk utolsó sorozatát Stirling Mossról nevezték el a cégek. Vagyis, kreativitásban a két cég marketingesei nemigen vannak a toppon, hiszen az SLR legutóbbi két változata is Stirling Mossról kapta a nevét. A 722-es változatok elnevezés onnan ered, hogy a brit versenyző az 1955 Mille Miglia versenyt egy ilyen rajtszámú 300 SLR-rel nyerte meg rekordidő alatt.
Ez a bénázás azonban az autó és a pilóta – aki a Mercedes első F1-es győzelmét szerezte – érdemeiből semmit nem von le.
Nem egyszerűen eltávolították a nyitott SLR szélvédőjét, de egy teljesen új karosszériát rajzoltak az új modellhez. Egyedi fényszórók, lámpák és karosszériaelemek teszik összetéveszthetetlenné a kétüléses gépet. Az új orr-rész és a keskeny ajtók az 50-es évekbeli járgányra emlékeztetnek.
A szélvédő hiányában még laposabb, még nyúlánkabb az autó, ami még agresszívebb megjelenést eredményez. Az utasokat aprócska kis szélterelők védik a közvetlen menetszéltől, viszont ha esni kezd, teljesen védtelenek lesznek, miután a vászontetőt is kidobták az autóból.
Műszaki szempontból a 722-es SLR lapul a karosszéria alatt. Az 5,5 literes V8-as kompresszoros blokk 650 lóerős, amivel 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a sportkocsi. A végsebessége 350 km/óra, amit nemcsak egyetlen más széria nyitott modell sem tud überelni, de minden más SLR-változatnál is gyorsabb. Egy ilyen mutatványhoz persze nem árt sisakot húzni.
Hátulra nagyobb dffúzort terveztek, hogy fokozzák az autó stabilitását, miközben megtartották a fékszárnyat is. 120 km/óra felett a kis hátsó szárny erős fékezésnél felbillen, hogy segítse a lassulást.
Az SLR Stirling Mossból mindössze 75 darabot építenek, ennek megfelelően az ára is igen borsos. 750 ezer euróba, azaz közel 200 millió forintba kerül a különleges jármű egy-egy darabja.