Sok baleset történik az M0-s autóúton, ezért fix sebességmérőket telepítenek az M1-es és az M5-ös autópályát összekötő, 26 kilométeres szakaszra. Öt dobozt helyeznek el, de mindig csak kettőben lesz mérő- és fényképezőkészülék.

Természetesen a pontos helyeket – amelyek változnak – a rendőrség nem árulja el, az autósoknak mindenhol be kell tartaniuk a közlekedési szabályokat. Gyorshajtás esetén az objektív felelősség elvének megfelelően a gépjármű üzembentartója postán megkapja a büntetését.

Befellegzett a gyorshajtásnak az M0-son 1
Traffipaxok az M0-son

Traffipaxok az M0-son

Traffipaxok az M0-son


„Ezen a héten telepítik a mérődobozokat, elindul egy próba, a kísérleti szakasza a méréssorozatnak, és valószínűleg január közepe táján élesben fognak működni a készülékek” – árulta el Komáromi Endre ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályvezetője.

Még 2006 novemberében telepítette a rendőrség az első éjjel is működő fix traffipaxokat az M1-es mellé, melynek nyomán a táblával is jelzett mérőhelyek környékén csökkent a gyorshajtás, s ezzel együtt a balesetek száma.

„2008-ban ezek és az objektív felelősség bevezetése miatt 45 olyan nap volt, amikor nem történt halálos baleset, míg tavaly csak 29” – mondta az ezredes. A mostani új sebességmérőkre 50 milliót költöttek. Jövőre újabbakat szereznek be: 200 fix és 50 mobil traffipaxot.

Forrás: RTL Klub