A Maserati első Indianapolis 500-as versenygyőzelmének 70. évfordulója alkalmából 2009 januárjában a Detroiti Autoshow-n bemutatja az új Quattroporte Sport GT S-t. Az modell a megújult Quattroporte legsportosabb változata lesz.

Hasonlóan a Sport GT-hez itt is a Ferrari 4,7 literes V8-as motorját alkalmazzák, de ezúttal még erősebb, 440 lóerős.

Nincs fa és króm sem
Nincs fa és króm sem

Nincs fa és króm sem

Nincs fa és króm sem


A mindössze 10 lóerős plusz teljesítményt a kipufogó átalakításával érték el, amely a korábbiaknál vadabbul muzsikálhat. A mérnökök elsősorban az utóbbira hajtottak, s csak másodlagos volt a nagyobb teljesítmény, még élménydúsabbá, még sportosabbá akarták tenni a luxuslimuzint. Így valószínűleg az 5,4 másodperces sprintidő és a 280 km/órás végsebesség nem változott. [Részleteket a bemutatón árulnak el]

A kipufogó a vezető parancsának megfelelően zenél, ha akarja hangosabb, de halkan is duruzsolhat, a hangja egy kapcsolóval változtatható. Az S modellt keményebb lengéscsillapítókkal és feszesebb rugókkal látták el, miközben a karosszériát közelebb ültették a talajhoz, ezzel javítva a jármű stabilitását. Emellett az automata váltót is újraprogramozták, hogy tovább javítsák a vezetési élményt.

A lényeg a még izgalmasabb vezetési élmény

A lényeg a még izgalmasabb vezetési élmény

A lényeg a még izgalmasabb vezetési élmény


Küllemében is újat mutat a Maserati Quattroporte Sport GT S. Króm helyett feketére festették a hűtőmaszk függőleges bordáit, miközben a márka szigonyos logója piros díszítést kapott, ahogy a legsportosabb Maseratiknál szokás. Szintén feketére cserélték az oldalsó ablakok és a kipufogó króm díszeit, és a kilincsekről is eltűntek a fényes bevonatok.

Az új fényszórók titán színű belsőt kaptak, de a fémes hatás feltűnik az utastérben is, miután a bőrrel és Alcantarával borított sportüléseket ilyen színnel díszítik. A hagyományos fabetétek helyett az autó jellegének megfelelően szénszálas díszeket alkalmaznak.