Minden magyar egység teljesítette a 2009-es Dakar-rali első összesen 733 kilométeres szakaszát. A kiemelkedően gyors szakaszon Nasser Al Attiyah végzett 02:36:15 idővel a 371 km hosszú szelektíven, ami 142 km/órás átlagsebességet jelent.
Ám nemcsak ő, de Szalyék is nagyon hajtottak: „Bemelegítés során megegyeztünk Balázzsal, hogy 160-nal megyünk maximum. Aztán ezt szép lassan feltoltuk 170-ig, majd a végén megegyeztünk 181-ben. Néhány hosszabb szakaszon bőven 180 felett is sikerült mennünk” -árulta el Bunkoczi László (a navigátor).
Szalay Balázs 13 perc 21 másodperces hátránnyal a quatari versenyző mögött a 15. helyen ért a célba. Ami a pilóta eddigi legjobb eredménye a Dakarok tekintetében, pedig nem először indul, ez Szalay tizedik Dakar-ralija.
Palik László a célba érést is sikernek tartja
Palik László a célba érést is sikernek tartja
Fotó megosztása:
A szervizeseknek is lesz dolguk
A szervizeseknek is lesz dolguk
Fotó megosztása:
Hatalmas mezőny
Hatalmas mezőny
Fotó megosztása:
Adminisztráció
Adminisztráció
Fotó megosztása:
A tereprali világkupát a jobb szélen álló Al Attiyah vezeti (BMW)
A tereprali világkupát a jobb szélen álló Al Attiyah vezeti (BMW)
Fotó megosztása:
Bár külsőre kicsit mások, teljesen újak az X-Raid BMW-k
Bár külsőre kicsit mások, teljesen újak az X-Raid BMW-k
Fotó megosztása:
A nevet megtartották a szervezők
A nevet megtartották a szervezők
Fotó megosztása:
A két gyári csapat
A két gyári csapat
Fotó megosztása:
Argentinában is imádják az autósportot
Argentinában is imádják az autósportot
Fotó megosztása:
Esteve Pujol egy baleset miatt már nem motorozhat, speciális autóval indul
Esteve Pujol egy baleset miatt már nem motorozhat, speciális autóval indul
Fotó megosztása:
Robby Gordon idén is Hummerrel hajt
Robby Gordon idén is Hummerrel hajt
Fotó megosztása:
80 fős alakulattal érkezett a Volkswagen
80 fős alakulattal érkezett a Volkswagen
Fotó megosztása:
Idén dízel autókkal akar nyerni a Mitsubishi
Idén dízel autókkal akar nyerni a Mitsubishi
Fotó megosztása:
Erősebb, de kevesebbet fogyaszt a Lancer
Erősebb, de kevesebbet fogyaszt a Lancer
Fotó megosztása:
Hölgyek is indulna
Hölgyek is indulna
Fotó megosztása:
A Race Touareg is tovább fejlődött
A Race Touareg is tovább fejlődött
Fotó megosztása:
Marc Coma esélyes a győzelemre
Marc Coma esélyes a győzelemre
Fotó megosztása:
Despres már kétszer nyert Dakar-ralit
Despres már kétszer nyert Dakar-ralit
Fotó megosztása:
Cyril Despres a címvédő a motorosoknál
Cyril Despres a címvédő a motorosoknál
Fotó megosztása:
A BMW-nek a technikás terep jobban fekszik, mint a gyors szakaszok
A BMW-nek a technikás terep jobban fekszik, mint a gyors szakaszok
Fotó megosztása:
Több X3-as van a mezőnyben
Több X3-as van a mezőnyben
Fotó megosztása:
Buenos Airesből rajtolnak és idei is érkeznek a résztvevők
Buenos Airesből rajtolnak és idei is érkeznek a résztvevők
Fotó megosztása:
Több mint 800-an indulnak
Több mint 800-an indulnak
Fotó megosztása:
Indulás!
Indulás!
Fotó megosztása:
Al-Attiyah az élre állt
Al-Attiyah az élre állt
Fotó megosztása:
Szalay a gyomrával bajlódott
Szalay a gyomrával bajlódott
Fotó megosztása:
A por gondot okozott
A por gondot okozott
Fotó megosztása:
Al-Attiyah az élre állt
„Egész nap nagyon jól mentünk, bár amikor utólértuk a motorosokat és quadokat lassítanunk kellett a rengeteg por miatt. Volt olyan rész ahol meg is álltunk, mert nem lett volna biztonságos a továbbhaladás” – nyilatkozta Szalay Balázs. „A szakasz végére elég rosszul lettem, fájt a fejem és a hasam is, valószínűleg a szilveszteri vacsora bosszulta meg magát. De már jól vagyok.”
A csapat kamionja a verseny közben meghibásodott, az MAN egyik hengerében megolvadt a dugattyú, és öt hengerrel és 30-40 km/órás tempóval hajtva fejezték be a szelektív utolsó 70 km-ét. Végül az egész estés javításban a csapat szerelőinek, a gyári MAN csapat mérnökei a másik magyar kamion vezetője Szaller Zoltán is segített.